Helsingin Kauppatori, josta lautat ja risteilijät lähtevät saaristoon. Kauppatori ja Helsingin keskusta arvorakennuksineen ovat keskeinen turistinähtävyys Suomessa. Kuva: KivaaTekemistä.fi
Jos Heinola-vierailumme, joita tänä keväänä olemme tehneet kaksin kappalein (!), oli varma kevään merkki, niin KivaaTekemistä.fi -palvelun varma kesän merkki on kesätyöntekijämme.
Daniela Nurmi on aloittanut kesätyön. Hän päivittää palvelumme kohdetietoja, jotta sinun lomasi olisi helpompi.
KivaaTekemistä.fi -palvelu sisältää noin 3.000 itse päivitettävää kohdetta, jotka ovat tyypillisesti puistoja, kesäteattereita, museoita, pieniä kirpputoreja ja putiikkeja, kotieläinpuistoja, seikkailupuistoja ja retkeilykohteita.
Lukiota käyvä Daniela Nurmi Tuusulasta on toista kesää kesätöissä KivaaTekemistä.fi -palvelussa. Kuva: KivaaTekemistä.fi
Kuten kesäkuussa 2023 kerroimme, päivitimme viime kesänä lähes kaikki (n. 90 %) olemassa olevista käyntikohteista ajan tasalle. Tietojen laatu on siten melko hyvä.
Kohteissa kuitenkin tapahtuu jatkuvasti muutoksia esimerkiksi toiminnan loppuessa, muuttuessa tai sijainnin vaihtuessa. Isommista kaupungeista ajan tasalle on jo tänä kesänä 2024 päivitetty Mikkelin ja Oulun kohteet. Palvelumme ei toki sisällä kaikkia vapaa-ajan kohteita, mutta pyrimme huolehtimaan, että olemassa olevat tiedot olisivat ajan tasalla. Meille voi myös ilmoittaa kohteita palveluumme maksutta täältä.
Kännykällä on todella helppo etsiä kohteista palvelumme etusivulta esimerkiksi "Hae läheltäsi" -toiminnolla. Kannattaa tallentaa sivustomme selaimesi suosikkeihin tai kirjanmerkkeihin! Kuva: KuvaaTekemistä.fi
Tavoittavuudet paranivat
Kerroimme huhtikuussa neljän kevään aikana ilmestyneen juttumme lukijamääristä.
"Näiden juttujen keskimääräinen lukijamäärä on tähän mennessä lähes 500. Teemme tiettyjä markkinointitoimia, jotta tätä lukua saadaan vielä ylemmäs."
Mainittujen artikkeleiden (Boston, Riihivuori, Keravan Muovi ja Lelu, Tyykipuoti) keskimääräinen lukijamäärä on nyt 540 eli selvästi korkeampi kuin aiemmin - tehtyjen markkinointitoimien johdosta.
Myös kevään ensimmäistä Heinola-juttua Heinäsaari uudistuu - Harjupaviljonki vaalii perinteitä on luettu vilkkaasti, tähän mennessä 640 kertaa.
Jutun lukijamäärä on vain osa kampanjan tavoittavuutta. Muita keskeisiä elementtejä ovat markkinointi sosiaalisessa mediassa sekä jatkuva Tähtikohde-näkyvyys sivustollamme. Tähtikohde näkyy ja löytyy palvelustamme ensimmäisten joukossa yksilöllisine kuvineen läpi kauden/vuoden.
Kesä 2024 näyttää kampanjasisältöjen osalta kohtuullisen vilkkaalta. Olen ilahtunut, että markkinointituotteeseemme luotetaan vuodesta toiseen.
Kesäterveisin,
Henri
--
Kampanjatiedustelut: Henri Elo, 0400 468 174, henri(a)kivaatekemista.fi